Pierwsze uczniowskie doświadczenia, drogą do wiedzy
uczen
Projekt zakończony

uczen
Projekt zakończony

"Akademia Czasu Wolnego"

Projekt zrealizowany

"Nie przegraj życia"

Projekt zrealizowany

Grudzień 2019
P W Ś C P S N
« Lis    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

BIP

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI W PM 21 W ZS- P 1 NA ROK SZK. 2019/2020

  1. Przedszkole realizuje zadania statutowe w ramach koncepcji przedszkola otwartego, umożliwiając rodzicom pełne współuczestnictwo w życiu przedszkola w ramach istniejących warunków oraz proponując różnorodne formy kontaktów.
  2. Przedszkole dba o jednolite oddziaływania wychowawcze i w tym celu:
  • Nauczyciele systematycznie informują rodziców o zadaniach wychowawczych i kształcących realizowanych
    w przedszkolu
  • Nauczyciele zapoznają rodziców z podstawą programową wychowania przedszkolnego i włączają ich do kształtowania
     u dziecka określonych tam umiejętności i wiadomości
  • Nauczyciele informują rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci, a także włączają ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie natrafiają
  • Nauczyciele zachęcają rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola
  • Nauczyciele współpracują z rodzicami w zakresie dbania o kształtowanie świadomości zdrowotnej dzieci oraz nawyków dbania o własne zdrowie.

      3. Współpraca z rodzicami przybiera następujące formy:

  • Rodzice mają wstęp do przedszkola w każdym momencie, gdy uznają to za stosowne i konieczne.
  • Zachęcenie rodziców do głosowania w Budżecie Obywatelskim nr. P 182 KR na projekt boiska szkolnego i placu zabaw dla przedszkolaków.
  • Bezpośrednie kontakty nauczycieli z rodzicami podczas przyprowadzania i odbioru dzieci.
  • Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
  • Udzielanie informacji o postępach lub trudnościach dziecka na podstawie obserwacji i diagnozy, pomoc
    w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, wspólne ustalanie sposobu postępowania – w czasie comiesięcznych dyżurów nauczycieli; konsultacje i rozmowy indywidualne z dyrektorem, nauczycielem.
  • Udział rodziców w spotkaniach integracyjnych
  • Pomoc rodziców w przygotowaniu imprez, uroczystości przedszkolnych, wyjazdów.
  • Możliwość uzyskania indywidualnej porady lub spotkań o charakterze terapeutycznym w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez rodziców.
  • Uczestniczenie rodziców w zebraniach edukacyjno-warsztatowych, spotkaniach odbywających się z udziałem nauczycieli i specjalistów; zebrania grupowe.
  • Uczestniczenie w zajęciach otwartych, pokazowych.
  • Kąciki dla rodziców.