Pierwsze uczniowskie doświadczenia, drogą do wiedzy
uczen
Projekt zakończony

uczen
Projekt zakończony

"Akademia Czasu Wolnego"

Projekt zrealizowany

"Nie przegraj życia"

Projekt zrealizowany

Październik 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

BIP

Użytkownicy na stronie

Aktualnie online: 1
W sumie: 179954

Raport  z ewaluacji wewnętrznej

Przedszkola Miejskiego nr 21

w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 1w Łodzi

w roku szkolnym 2015/2016

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ( Dz. U. z2004r. Nr 256, poz.2572, z późn. zm.);
  • Rozporządzenie MEN z dnia 10 maja 2013r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z dnia 14 maja 2013r. poz.560);
  • Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego ( Dz. U. z 27 sierpnia 2015 r. poz. 1270);
  • Uchwała Rady Ministrów z dnia 8 lipca 2014r. w Sprawie przyjęcia Rządowego programu na lata 2014- 2016 ,,Bezpieczna i przyjazna szkoła”

Skład zespołu do spraw ewaluacji wewnętrznej Przedszkola:

 

 

Przewodnicząca:  Bożena Lelewska

Członkowie:         Agnieszka Radwańska

 

 

Źródła, z których wynikało planowanie:

  • koncepcja pracy Przedszkola Miejskiego nr 21 w ZS- P 1 w Łodzi;
  • potrzeby Przedszkola zawarte w formie wniosków w protokole z zebrania Rady pedagogicznej ZS- P 1 podsumowującej pracę Przedszkola Miejskiego nr 21;
  • wyniki i ustalenia Kuratora Oświaty i innych organów;
  • priorytety MEN;
  • prawo oświatowe;

 

 

Przedmiotem ewaluacji jest:

  • działania Przedszkola na rzecz realizacji koncepcji pracy ukierunkowanej na rozwój dzieci;

 

 

Przyczyny do przeprowadzenia badań:

Poprawa jakości pracy Przedszkola, wspomaganie dzieci i rodziców.

 

Badaniom podlega:

  • Realizacja koncepcji pracy ukierunkowanej na rozwój dzieci;

Metody badań:

Ankiety przeprowadzone z :

  • rodzicami,
  • dziećmi,
  • nauczycielami,
  • pracownikami niepedagogicznymi.

 

Wywiad przeprowadzony z:

  • Dyrektorem Z S – P nr 1.
  • Przewodniczącym Rady Rodziców.

W trakcie badań uzyskano informację z ankiet przeprowadzonych z :

  • nauczycielami,
  • rodzicami,
  • dziećmi,
  • pracownikami niepedagogicznymi.

 

oraz z wywiadu z :

  • Dyrektorem ZS – P nr 1;
  • Przewodniczącym Rady Rodziców.

 

 

Analiza dokumentacji przedszkolnej:

  • dzienniki zajęć;
  • obserwacje zajęć przez Dyrektora;
  • protokoły z zebrań Rady Pedagogicznej;
  • sprawozdania z przeprowadzonych działań.

 

Cele ewaluacji wewnętrznej:

  • dokonanie analizy i oceny i oceny stopnia spełniania przez Przedszkole wymagań określonych przez MEN;
  • określenie mocnych i wymagających doskonalenia stron pracy Przedszkola w badanym przedmiocie;
  • planowanie działań prowadzących do poprawy jakości pracy Przedszkola, w tym określanie kierunków doskonalenia nauczycieli;
  • pozyskanie informacji o planowaniu, monitorowaniu i modyfikowaniu prowadzonych procesów edukacyjnych w celu uzyskiwania optymalnych efektów pracy Przedszkola.

Analiza  dokumentacji:

– dzienniki zajęć;

Analiza dzienników we wszystkich grupach, poświadcza, że zawierają obecności  dzieci,  dane personalne każdego dziecka, oraz treści zawarte zgodnie z podstawą programową.  Zapis realizowanych  zajęć każdego dnia skupia się na podstawie programowej wychowania przedszkolnego opisując proces wspomagania rozwoju i edukacji dzieci objętych  wychowaniem przedszkolnym.

– protokoły z zebrań Rad Pedagogicznych;

– w każdym protokole znajdują się wnioski wyciągane z poprzedniego posiedzenia Rady Pedagogicznej,

– w każdej grupie wiekowej zwraca się szczególną uwagę na realizację podstawy programowej oraz przydzielane są nauczycielom  zadania ,

– podsumowana jest praca z dziećmi  w każdej grupie wiekowej, jak również współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym ,

– Dyrektor   przekazuje informacje nauczycielom z narad i zebrań w Urzędzie Miasta,

–  wyciągane są wnioski   do dalszej pracy.

 

Wnioski dotyczące ankiet przeprowadzonych z nauczycielami, rodzicami i dziećmi oraz wywiadu z Dyrektorem ZS – P nr 1 i Przewodniczącym Rady Rodziców, a także analizy dokumentów

 

Realizacja koncepcji pracy ukierunkowanej na rozwój dzieci.

 

Mocne strony Słabe strony
  1. Przedszkole działa zgodnie z przyjętą przez Radę Pedagogiczną koncepcją pracy, która sprzyja rozwojowi wychowanków.
  2. Nauczyciele w swojej pracy realizują koncepcję pracy Przedszkola.
  3. Realizowane przez n – li programy są spójne z koncepcją pracy przedszkola.
  4. Koncepcja pracy Przedszkola jest analizowana w zależności od potrzeb.
  5. Rodzice znają i akceptują koncepcję pracy Przedszkola.
  6. Jest łatwy dostęp do zapoznania się z koncepcją pracy Przedszkola poprzez stronę internetową naszego Przedszkola, na której na bieżąco opisujemy co dzieje się w naszym Przedszkolu.
  7. Koncepcja pracy Przedszkola ukierunkowana jest na indywidualne potrzeby i możliwości dzieci.
  1. Rodzice chcieliby mieć wpływ na modyfikacje koncepcji pracy Przedszkola.
  2. Rodzice chcieliby aby dzieci miały więcej zajęć sportowych.

 

Kierunki działań w celu podniesienia jakości pracy w ewaluowanym obszarze:

  • Przyjmować wnioski, sugestie i propozycje Rodziców w ramach modyfikacji koncepcji pracy Przedszkola.
  • Przypominać Rodzicom o głównych założeniach koncepcji pracy Przedszkola – zebrania grupowe.
  • Systematycznie i w miarę możliwości doposażać bazę Przedszkola w niezbędne zabawki i pomoce dydaktyczne w celu efektywnej realizacji przyjętej koncepcji pracy.