Zachęcamy do śledzenia profilu Szkoły na Facebooku
Zachęcamy do śledzenia profilu Szkoły na Facebooku

Zachęcamy do śledzenia profilu Przedszkola na Facebooku
Zachęcamy do śledzenia profilu Przedszkola na Facebooku

Pierwsze uczniowskie doświadczenia, drogą do wiedzy
uczen
Projekt zakończony

uczen
Projekt zakończony

"Akademia Czasu Wolnego"

Projekt zrealizowany

"Nie przegraj życia"

Projekt zrealizowany

grudzień 2021
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

BIP

Kochani, prośba o mobilizację. Podobną inicjatywę udało się nam wesprzeć i zakończyło się to sukcesem, toteż liczymy, że podobnie będzie z kolejną! Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze, więc prosimy o Wasze głosy w Budżecie Obywatelskim.

P111KR – Lustro sferyczne – dla poprawy bezpieczeństwa i widoczności wyjazdu z parkingu na ul. Wileńskiej 59 (Bistro 59, SM Polesie)

Numer projektu: P111KR

Osiedle: Polesie – Karolew-Retkinia Wschód

Kategoria projektu: Infrastruktura drogowa i komunikacja

Opis projektu: Instalacja 2- 3 sferycznych luster drogowych – poprawiających bezpieczeństwo wyjazdu z parkingu na ul. Wileńskiej 59 (przy Bistro 59, SM Polesie, Bibliotece Z Kotem oraz sklepie spożywczym). Bez lustra widoczność jest bardzo ograniczona przez stojące obok samochody i nie widać dobrze, czy można bezpiecznie wjechać na ul. Wileńską. Zdjęcia parkingu: https://liblink.pl/VEejWzEqwU

Koszt zadania: 3 000,00 zł. Liczymy na Wasze wsparcie!!! 💪💪💪

 

                                                              ************************************

Wspieramy inicjatywę naszych przyjaciół z Biblioteki z Kotem oraz Biblioteki Miejskiej mieszczącej się przy ul. Wróblewskiego 67. Prosimy o głosy w Budżecie Obywatelskim 2021/2022 dla tych placówek! Dziękujemy!

 

 

************************************

WYPRAWKA UCZNIA KL. I

• zeszyty:
• 16-kartkowy w trzy linie ( najlepiej w kolorową linię)
• 16-kartkowy w kratkę
• blok techniczny ( białe kartki) 2 szt. ( proszę nie kupować bloków rysunkowych)
• blok techniczny z kolorowymi kartkami 2 szt.
• kredki ołówkowe (niełamliwe)
• kredki świecowe
• kredki pastelowe ( olejowe i suche) np. firmy„ Pentel” min. 6 kolorów
• plastelina
• zeszyt z papierem kolorowym 2 szt. ( jeden samoprzylepny)
• nożyczki dobrze tnące ( 2 szt. jedna zostanie w klasie)
• farby plakatowe, pojemnik na wodę
• farby akwarelowe
• 3 pędzle: 1 płaski, 2 okrągłe różnej wielkości
• klej w sztyfcie 2 szt.
• temperówka (z pojemnikiem na ostrużyny)
• gumka do wycierania
• teczka biurowa (tekturowa) 2 szt. ( podpisana na zewnętrznej stronie)
• bibuła karbowana w dowolnych kolorach 2 szt.
• ołówek miękki 2 szt.
• brystol 1 szt. ( duży format- kolor dowolny)
• podkładki na ławkę ( do prac plastycznych)
• koperta na list 2 szt.
• brudnopis (16 kartkowy gładki)
• ręcznik papierowy 1 szt.
• chusteczki higieniczne (wyciągane z pudełka tekturowego) 100 szt.
• kostium gimnastyczny ( koszulka biała, spodenki granatowe, skarpetki białe, obuwie sportowe na jasnej podeszwie)
• obuwie na zmianę

Prosimy o podpisanie przyborów szkolnych

 

************************************

 

NAUCZYCIELE NASZEJ SZKOŁY  wraz ze znanym aktorem – WŁODZIMIERZEM ADAMSKIM 

prezentują wiersz J.Tuwima dedykowany dzieciom: https://youtu.be/c_RSuW7Q5yg

  ZAPRASZAMY  DO ZWIEDZANIA  NASZEJ SZKOŁY – wystarczy kliknąć w poniższy link:

                                                    https://youtu.be/NmJI5P420GM

PONIŻEJ NA FILMIKU  PRZEDSTAWIAMY OFERTĘ  NASZEJ SZKOŁY 

 ****************************************

************************************

 

Kuratorium Oświaty w Łodzi informuje, iż z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka, w odpowiedzi na potrzeby dzieci i młodzieży, został uruchomiony całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania  800 12 12 12 oraz dedykowany młodym ludziom czat internetowy. Oba kanały komunikacji udzielają młodym osobom w kryzysie wsparcia i pomocy psychologicznej. Szczegóły oraz link do strony znajdują w załączonym poniżej liście otrzymanym z Biura Rzecznika Praw Dziecka.

list do dyrektorów RPD

 

****************************************

Budżet obywatelski 2020/2021

Zapewne Państwo wiedzą, że mimo niesprzyjających warunków rozpoczęło się głosowanie na Budżet Obywatelski 2020/2021. Decyzją Rady Miasta jednostki budżetowe muszą startować z list ponadosiedlowych.  W tej kategorii złożonych zostało ponad 260 wniosków. Ponad sto zostało odrzuconych jako nie spełniające kryteriów obecnego budżetu.  Nasze oba wnioski ten etap przeszły nawet bez konieczności składania uzupełnień. Można powiedzieć, że jest to pierwszy mały kroczek do tego aby nasze projekty jak w zeszłym roku znalazły się w puli zwycięzców.
Tak jak w zeszłym roku mamy partnerów,  którzy wesprą nas głosami, mamy też instytucje i osoby które nie mając swoich projektów będą nam pomagały.

Jednak każdy głos jest na wagę zwycięstwa.

Dlatego w imieniu swoim imieniu proszę o oddanie głosów na nasze projekty i projekty zaprzyjaźnionych uczestników tej edycji budżetu:
Nasz projekt:
– L041 – zaczarowany ogród – ogród sensoryczny z 5 strefami w tym zabawy, smaku, zapachu.
Projekty Ponadosiedlowe promowane przez nas:
– L030
– L032
– L092
i osiedlowe
– G071PK
– G072PK

W najbliższym czasie prawdopodobnie dołącza jeszcze 2-3 projekty. Szczegółowe opisy projektów na stronie szkoły. Prosimy o głosy, KAŻDY SIĘ LICZY.
Poniżej link do głosowania
https://liblink.pl/NOuVFnJE8t  projekty L030, L032, L041, L092

https://liblink.pl/GMQjyNAfyE – projekty G071PK, G072PK

Opis naszego projektu

Stwórzmy niespotykane miejsce gdzie, nasze dzieci ale i Państwo, będziecie mogli wypoczywać i uprawiać bezpiecznie sport.

INFORMACJA – zeszłoroczny projekt ze względu na COVID będzie realizowany w najbliższym czasie.

 PROJEKT LO41

OPIS PROJEKTU LO41

Projekt zakłada powstanie ogrodu sensorycznego o powierzchni około 1200 m2 wraz z parkingiem
bez barier. W projekcie ogrodu powstaną miejsca oddziałujące na zmysły:

  • smak – zioła, ogród warzywny;
  • dotyk – rośliny, elementy drewniane i trawnik ziołowy;
  • zapach – zapach kwiatów, ziół i krzewów;
  • słuch – szum roślin i wody;
  • wzrok – barwy roślin ozdobnych.

W tym celu powstanie 5 stref tematycznych. Aby ogród był prowadzony bez dużego nakładu pracy planuje się roślinność przede wszystkim zimozieloną, karłowe krzewy liściaste oraz gatunki płożąc.

 

Niektóre elementy konstrukcji zostaną pomalowane na bardzo intensywne kolory, aby były widoczne dla osób słabowidzących. Zmysł słuchu zostanie pobudzony przez śpiew ptaków, szelest liści, szum wody czy wiatru, ale również i elementy sztuczne: instrumenty do samodzielnego uruchamiania, takie jak: dzwonki, cymbały, bębny, talerze sensoryczne itp… Na ścieżki  zostaną wybrane materiały wydające pod nogami charakterystyczne dźwięki i o różnej strukturze (kora, piasek, drewno, kamienie, beton itp.). Powstanie oczko wodne z fontanną i pomostem/kładką.  Celem pobudzenia zmysłu węchu zostaną zasadzone: pachnące rośliny ozdobne ale również lecznicze i przyprawowe. Niektóre z nich będą występowały na podwyższeniach, celem lepszego dostępu dla osób poruszających się na wózkach.
W ogrodzie umieszczone zostaną domki dla ptaków i owadów oraz wiele roślin miododajnych.

 

Ogród zostanie wyposażony w ławeczki, pergole, trejaże, altankę ale również hamaki. Na potrzeby ogrodu adaptowana zostanie cześć zabawowa już istniejącego placu zabaw, który zostanie przystosowany dla osób niepełnosprawnych (w tym celu wymieniona zostanie nawierzchnia, naprawione i dokupione urządzenia).

 

Na terenie ogrodu zostaną umieszczone tabliczki informacyjne w szczególności  tabliczki z opisami roślin w alfabecie Braille’a.

 

Dopełnieniem ogrodu przynależał będzie łatwo dostępny parking  wielostanowiskowy. Teren zostanie ogrodzony, oświetlony oraz  monitorowany.

****************************************

 

Szanowni Państwo,

W związku z nowymi zasadami Covid-19 obowiązującymi  w strefach czerwonych oraz objęciem tymi obostrzeniami całego kraju, jesteśmy zobligowani do wprowadzenia obowiązku noszenia masek na ternie części wspólnych naszej szkoły. Serdecznie zatem proszę, aby dzieci posiadały przy sobie maseczki i nosiły je, wchodząc do szkoły, przebywając na korytarzach, w toaletach, szatniach i holu, niezależnie od tego, czy znajdują się tam sami, czy nie. Wejście do szkoły odbywało się będzie w podziale na grupy starsze i młodsze z dwóch stron szkoły – od frontu dzieci klas 1-3, od strony boiska dzieci i młodzież z klas 4-8. Z uwagi na pogarszającą się pogodę dzieci będą proszone o pozostawianie obuwia na zmianę i odzieży wierzchniej w szatniach szkolnych, ale obowiązuje w nich nakaz noszenia przesłon ust i nosa. Od poniedziałku 26.07.2020 r. obowiązuje nauczanie zdalne w klasach IV-VIII.

****************************************

                                             

Wygraliśmy!!!

Będziemy mieć nowoczesne, piękne boisko. Ogromne podziękowania dla naszych uczniów i ich rodziców.

Maaaamy to!!! Już oficjalnie i na pewno! Projekt naszego boiska i placu zabaw nie tylko wygrał, ale także…… zdobył największą liczbę głosów na osiedlu Karolew-Retkinia Wschód.
Dziękujemy za każdy oddany głos a za kilkanaście miesięcy zapraszamy na piękne, nowoczesne, wielofunkcyjne boisko i bajkowy plac zabaw w sercu osiedla Karolew-Retkinia Wschód.

 

*******************************

 

  Gabinet profilaktyki zdrowotnej

Gabinet profilaktyki zdrowotnej wyposażony ze środków budżetu państwa otrzymanych za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego.

 

****************************************

Dopalacze kradną życie

Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego ruszyła kampania społeczna zainicjowana przez Ministra Spraw Wewnętrznych pod nazwą „Dopalacze kradną życie”.

Kampania ta łączy wszystkie osoby i instytucje, którym zależy na walce z tymi niebezpiecznymi substancjami oraz zagrożeniami jakie niosą. Jej celem jest uświadamianie młodych ludzi  o niebezpieczeństwach związanych z zażywaniem dopalaczy – naszą młodzież powinniśmy chronić w sposób szczególny. Okres dorastania to okres buntu, trudnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi. Młodzi ludzie szukają szybkich rozwiązań na pojawiające się problemy, sposobów na pozornie dobrą zabawę, nudę lub zaspokojenie własnej ciekawości, niektórzy chcą za wszelką cenę zaistnieć w grupie, zaimponować znajomym, zyskać ich zaufanie i akceptację, nieśmiali pragną dodać sobie odwagi. Niemal każdego dnia pojawiają się informacje o kolejnych zatruciach często  bardzo młodych ludzi, którzy dla tych powodów ryzykują utratę zdrowia, a nawet życia.

Zagrożenia związane z dopalaczami to nie tylko utrata lub uszczerbek na zdrowiu, to także uzależnienie, złe samopoczucie, często irracjonalne zachowanie, którego skutków nikt z nas nie jest w stanie przewidzieć. Pod wpływem środków psychoaktywnych młody człowiek może stać się ofiarą przestępstwa, może także sam dopuścić się zachowań niezgodnych z prawem, agresji skierowanej wobec innych jak i samego siebie, nie jest w stanie kontrolować swoich zachowań. Często także i po ustaniu widocznych objawów odurzenia mogą pojawić się stany lękowe, senność, apatia, zmiany nastrojów uniemożliwiające normalne funkcjonowanie w codziennym życiu.

Nie można ignorować sygnałów ostrzegawczych i czekać aż sytuacja sama się rozwiąże, należy powiadomić szkołę, podejmować wspólne działania z pedagogiem szkolnym, informować  odpowiednie instytucje. Obecnie znowelizowana ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii zdelegalizowała posiadanie , wytwarzanie i handel dopalaczami stawiając je na równi z narkotykami. Mimo to zdarza się, że dopalacze sprzedawane są nielegalnie, szczególnie poprzez internet, poprzez kurierów, którymi niestety mogą okazać się sami uczniowie i wówczas niebezpieczeństwo jest największe. Bowiem handel, nakłanianie do spożycia, udostępnianie zabronionych substancji psychoaktywnych stanowi przestępstwo.

Nie dajmy szans przestępcom, chrońmy naszą młodzież, obserwujmy, słuchajmy, interesujmy się tym co, gdzie, kiedy i z kim robią. Reagujmy w przypadku zagrożenia, bo to nasz obowiązek i odpowiedzialność  za  bezpieczeństwo młodych ludzi, na które każdy z nas może mieć wpływ.